Başka bir forumda helikopter ile paraşüt çıkartmasını görmüştüm kendimce biraz daha sadeleştirerek ve resimli bir şekilde buraya konu açmayı düşündüm arma 2'ye yeni başlayan herkes faydalansın. Ayrıca çok büyük bir kısmı alıntıdır onuda belirtiyelim herkesin emeğine saygılıyız
İlk önce birlikleri direk helikopter içinde başlatma kısmını anlatayım;
Birlikleri helikopterde başlatmak için units kısmından yani birim ekleme bölümünden bir helikopter ekliyoruz tabi ki empty den değil normal pilotları olan en uygun taşıma helikopteri Sikorsky yani UH-60 onu seçiyoruz

kontrolünü biz almıyoruz kontrol bilgisayarda olacak, helikoptere bir isim veriyoruz ben mesela heli ismini veriyorum.

Daha sonra takımımızı helikopterin içinde başlatmak için tim liderine tıklıyoruz ve isim veriyoruz onada asker diyelim daha sonra
"Initialization" bölümüne
{ _x moveInCargo heli } foreach units group this moveInCargo dememizdeki amaç taşıma yapılacağı için, (eğer boş bir helikopter olsaydı moveInDriver - Commander - Gunner bunlarıda yazabiliriz tabi o zaman iş değişecek _x kullanmayacağız onun yerine hangi askeri driver veya gunner yapacaksak onun adını yazıyoruz mesela asker1 _x yerine asker1 yazıyoruz tabi şöylede birşey var tüm takım driver veya Gunner olamaz

) bu şekilde yaptığınızda tüm takım helikopterin içinde başlıyor olacak.

Şimdi eğer oyunu başlatırsanız takım helikopterin içinde başlayacaktır. Şimdi gelelim paraşüt ile atlatma olayına bunun için trigger ekliyoruz ve trigger'ın
"On Act" bölümüne
a="EJECT";{ _x action[a,heli]; unAssignVehicle _x} foreach units group asker komutunu ekliyoruz.
Activation bölümünü Radio Alpha yazmamdaki amaç telsiz ile alpha'ı seçtiğim zaman paraşüt ile atlamaya başlamaları.

Kendimce paraşüt olayını anlatmaya çalıştım resimler tamamen bana aittir ancak komutları dediğim gibi başka bir siteden gördüm ve 1-2 tane değişiklik ile kendime göre ayarlardım.