Gönderen Konu: Helikopter ile Paraşüt Çıkartması [Resimli Anlatım]  (Okunma sayısı 11372 defa)

Çevrimdışı ozgurr34

  • Turkish Mod Team Yönetici
  • Takipçi Üye
  • *****
  • İleti: 214
  • Web Development - Mission Editor
Helikopter ile Paraşüt Çıkartması [Resimli Anlatım]
« : Kasım 04, 2011, 08:28:15 ÖS »
Başka bir forumda helikopter ile paraşüt çıkartmasını görmüştüm kendimce biraz daha sadeleştirerek ve resimli bir şekilde buraya konu açmayı düşündüm arma 2'ye yeni başlayan herkes faydalansın. Ayrıca çok büyük bir kısmı alıntıdır onuda belirtiyelim herkesin emeğine saygılıyız :)

İlk önce birlikleri direk helikopter içinde başlatma kısmını anlatayım;

Birlikleri helikopterde başlatmak için units kısmından yani birim ekleme bölümünden bir helikopter ekliyoruz tabi ki empty den değil normal pilotları olan en uygun taşıma helikopteri Sikorsky yani UH-60 onu seçiyoruz



kontrolünü biz almıyoruz kontrol bilgisayarda olacak, helikoptere bir isim veriyoruz ben mesela heli ismini veriyorum.



Daha sonra takımımızı helikopterin içinde başlatmak için tim liderine tıklıyoruz ve isim veriyoruz onada asker diyelim daha sonra "Initialization" bölümüne { _x moveInCargo heli } foreach units group this moveInCargo dememizdeki amaç taşıma yapılacağı için, (eğer boş bir helikopter olsaydı moveInDriver - Commander - Gunner bunlarıda yazabiliriz tabi o zaman iş değişecek _x kullanmayacağız onun yerine hangi askeri driver veya gunner yapacaksak onun adını yazıyoruz mesela asker1 _x yerine asker1 yazıyoruz tabi şöylede birşey var tüm takım driver veya Gunner olamaz :) ) bu şekilde yaptığınızda tüm takım helikopterin içinde başlıyor olacak.



Şimdi eğer oyunu başlatırsanız takım helikopterin içinde başlayacaktır. Şimdi gelelim paraşüt ile atlatma olayına bunun için trigger ekliyoruz ve trigger'ın  "On Act" bölümüne a="EJECT";{ _x action[a,heli]; unAssignVehicle _x} foreach units group asker komutunu ekliyoruz.

Activation bölümünü Radio Alpha yazmamdaki amaç telsiz ile alpha'ı seçtiğim zaman paraşüt ile atlamaya başlamaları.



Kendimce paraşüt olayını anlatmaya çalıştım resimler tamamen bana aittir ancak komutları dediğim gibi başka bir siteden gördüm ve 1-2 tane değişiklik ile kendime göre ayarlardım.
« Son Düzenleme: Ekim 01, 2013, 04:20:00 ÖS Gönderen: ozgurr34 »

Çevrimdışı ByZeyd

  • Efsane Üye
  • *****
  • İleti: 598
  • Mevzu-u Bahis Vatansa; Gerisi Teferruattır!
Ynt: Helikopter ile Paraşüt Çıkartması [Resimli Anlatım]
« Yanıtla #1 : Kasım 04, 2011, 09:35:59 ÖS »
Güzel ve sade bir anlatım olmuş. Elinize sağlık. : )

Devamını bekleriz...
"ArmA II: CO" Nick: [ TR ]North Star

Çevrimdışı Gronax

  • Takipçi Üye
  • ***
  • İleti: 229
  • Referans Bulma Sorumlusu
Ynt: Helikopter ile Paraşüt Çıkartması [Resimli Anlatım]
« Yanıtla #2 : Kasım 04, 2011, 09:42:21 ÖS »
evet benim de hoşuma gitti arma edinince denemek isterim..

Çevrimdışı Gokhan

  • Turkish Mod Team Yönetici
  • Efsane Üye
  • *****
  • İleti: 806
  • TMT Lider, Coder & Modeller
Ynt: Helikopter ile Paraşüt Çıkartması [Resimli Anlatım]
« Yanıtla #3 : Kasım 04, 2011, 10:07:52 ÖS »
_x kullanman şart.. _x yerine asker demen yanlış.. ordaki _x mantığı döngüdür. Grup üyelerinin tamamını teker teker _x ile döndürür. Eğer _x yerine asker diyeceksen asker moveInCargo heli komutunu kullanman daha doğru olur.

a="EJECT" komutu neden kullanılmış onu anlayamadım { _x action["EJECT",heli]; unAssignVehicle _x} demekle aynı şey.. Komutu denemedim bu komutu yazınca helikopter pilotuda dahil herkes çıkıyormu sadece cargo bölümünde olanlarmı atlıyor? Tahminimce bu yolla pilot ve silahçılar da dahil herkes atlıyordur. Denemedim..

Çevrimdışı ozgurr34

  • Turkish Mod Team Yönetici
  • Takipçi Üye
  • *****
  • İleti: 214
  • Web Development - Mission Editor
Ynt: Helikopter ile Paraşüt Çıkartması [Resimli Anlatım]
« Yanıtla #4 : Kasım 04, 2011, 10:12:56 ÖS »
Yok orda _x yerine asker yazımı tek kişi için yani 1 tane askeri şöför yapmak istiyorsa _x yerine o askere verdiği isim'i yazacak. Benim yazdığım komutta sadece bizim bindirdiklerimiz atlıyor helikopter yoluna devam ediyor.

Çevrimdışı Gokhan

  • Turkish Mod Team Yönetici
  • Efsane Üye
  • *****
  • İleti: 806
  • TMT Lider, Coder & Modeller
Ynt: Helikopter ile Paraşüt Çıkartması [Resimli Anlatım]
« Yanıtla #5 : Kasım 04, 2011, 10:17:27 ÖS »
Yok orda _x yerine asker yazımı tek kişi için yani 1 tane askeri şöför yapmak istiyorsa _x yerine o askere verdiği isim'i yazacak. Benim yazdığım komutta sadece bizim bindirdiklerimiz atlıyor helikopter yoluna devam ediyor.

o zaman yalnızca asker moveInCargo heli  komutunu kullanman gerekir.

{ asker moveInCargo heli } foreach units group this

gibisinden bir komut yanlıştır.. Bu halde kullanacaksan sadece takım liderinin initine :

{ _x moveInCargo heli } foreach units group this

yazman yeterli olur. Böylelikle takımdaki herkesi aracın içine koyar. Avantajı tek tek uğraşmaman birtek liderin initine yaz yeterli olur.

Çevrimdışı Eyup3437(Price R. )

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 27
  • Bizi tanımak herkese nasip değildir . ;)
Ynt: Helikopter ile Paraşüt Çıkartması [Resimli Anlatım]
« Yanıtla #6 : Ekim 06, 2013, 03:10:45 ÖÖ »
 Gökhan abi askerler içerde başlamıyor :)
 Get ın way pointi koysak olmaz mı ?
Hakkımda tahmin ettikleriniz kadar , tahmin edemediklerinizde var.
 Beni ancak izin verdiğim kadar tanıyabilirsiniz.  ! ;)

Çevrimdışı ozgurr34

  • Turkish Mod Team Yönetici
  • Takipçi Üye
  • *****
  • İleti: 214
  • Web Development - Mission Editor
Ynt: Helikopter ile Paraşüt Çıkartması [Resimli Anlatım]
« Yanıtla #7 : Ekim 06, 2013, 03:32:35 ÖS »
Gökhan abi askerler içerde başlamıyor :)
 Get ın way pointi koysak olmaz mı ?

Eklediğin helikopterin adını heli koy sonra grup liderinin init kısmına  { _x moveInCargo heli } foreach units group this bu kodu koy.

Çevrimdışı komando 97/3

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 20
Ynt: Helikopter ile Paraşüt Çıkartması [Resimli Anlatım]
« Yanıtla #8 : Ağustos 29, 2014, 09:15:09 ÖS »
arkadaşlar ben c-130 da yapdım ama sadece ben uçaktan atlıyorum diyerleri atlamıyor

Çevrimdışı SWAT.TR

  • Turkish Mod Team Yönetici
  • Efsane Üye
  • *****
  • İleti: 851
  • TMT Lider,Texture,O2 coder
    • www.turkish-mod-team.com
Ynt: Helikopter ile Paraşüt Çıkartması [Resimli Anlatım]
« Yanıtla #9 : Ağustos 29, 2014, 09:28:38 ÖS »
arkadaşlar ben c-130 da yapdım ama sadece ben uçaktan atlıyorum diyerleri atlamıyor
yukarıda özgür arkadaşımız anlatmış konuyu.


Çevrimdışı Gokhan

  • Turkish Mod Team Yönetici
  • Efsane Üye
  • *****
  • İleti: 806
  • TMT Lider, Coder & Modeller
Ynt: Helikopter ile Paraşüt Çıkartması [Resimli Anlatım]
« Yanıtla #10 : Ağustos 31, 2014, 12:50:37 ÖÖ »
arkadaşlar ben c-130 da yapdım ama sadece ben uçaktan atlıyorum diyerleri atlamıyor

yanlış hatırlamıyorsam sadece move diyerek veya benzeri şekil eject diyerek yapay zekada atlıyordu diye hatırlıyorum