Gönderen Konu: Esir Askerler  (Okunma sayısı 6054 defa)

Çevrimdışı Mirza-

  • Sıradan Üye
  • **
  • İleti: 58
  • Benim bilgim dahilinde olan her şey, izne tabidir.
    • Kartal Ekibi
Esir Askerler
« : Mayıs 10, 2014, 07:57:34 ÖÖ »
esir askerler ile ilgili bir görevi vardı forumun, merak ettiğim soru şu
teslim olmayı ve esir almayı az çok araştırarak buldum ama sizin görevinizde ki gibi gidince elini çöz komutu gelmiyor bunu nasıl sağlayacağım?



Çevrimdışı Gokhan

  • Turkish Mod Team Yönetici
  • Efsane Üye
  • *****
  • İleti: 806
  • TMT Lider, Coder & Modeller
Ynt: Esir Askerler
« Yanıtla #1 : Mayıs 11, 2014, 06:37:54 ÖS »
hangi görev. görevi söylersen o görevdeki kodları paylaşırız

Çevrimdışı Mirza-

  • Sıradan Üye
  • **
  • İleti: 58
  • Benim bilgim dahilinde olan her şey, izne tabidir.
    • Kartal Ekibi
Ynt: Esir Askerler
« Yanıtla #2 : Mayıs 11, 2014, 09:45:37 ÖS »
hangi görev. görevi söylersen o görevdeki kodları paylaşırız

Kartal ve Ejder Operasyonlarında vardı ...
Utes ve Takistan haritaları...
Kartal'da Pilotları Ejder'de esir askerleri kurtarıyoruz



Çevrimdışı ozgurr34

  • Turkish Mod Team Yönetici
  • Takipçi Üye
  • *****
  • İleti: 214
  • Web Development - Mission Editor
Ynt: Esir Askerler
« Yanıtla #3 : Mayıs 11, 2014, 11:04:30 ÖS »
esir askerler ile ilgili bir görevi vardı forumun, merak ettiğim soru şu
teslim olmayı ve esir almayı az çok araştırarak buldum ama sizin görevinizde ki gibi gidince elini çöz komutu gelmiyor bunu nasıl sağlayacağım?

Şimdi sen adamları teslim mi almak istiyorsun yoksa rehin alınmış askerleri kurtarmak mı ?

Çevrimdışı Mirza-

  • Sıradan Üye
  • **
  • İleti: 58
  • Benim bilgim dahilinde olan her şey, izne tabidir.
    • Kartal Ekibi
Ynt: Esir Askerler
« Yanıtla #4 : Mayıs 12, 2014, 01:57:07 ÖÖ »
teslim olma animasyonunu sağolsun, Gokhan isimli ekip arkadaşınız göstermişti.

benim sorunum esir alınmış askerin arkasına geçince elini çöz gibi bir seçenek çıkıyordu, bunu hangi kod ile sağlandığını çözemedim



Çevrimdışı Gokhan

  • Turkish Mod Team Yönetici
  • Efsane Üye
  • *****
  • İleti: 806
  • TMT Lider, Coder & Modeller
Ynt: Esir Askerler
« Yanıtla #5 : Mayıs 12, 2014, 12:16:41 ÖS »
teslim olma animasyonunu sağolsun, Gokhan isimli ekip arkadaşınız göstermişti.

benim sorunum esir alınmış askerin arkasına geçince elini çöz gibi bir seçenek çıkıyordu, bunu hangi kod ile sağlandığını çözemedim

kod bende yok ama bence prensip şöyle olmalı. komutu verince oyuncu animasyonları aktif hale gelmeli yani tekrar kontrol sağlanmalı

Buda şu şekilde olur :
O üzerinde bakarken tekerleği kaldırınca komut verebilmek için Unite initinde başlangıçta addaction komutu verip scriptten kod çalışmasını sağlamak : myaction = soldierOne addAction ["Elini Coz", "elcoz.sqf"]

Daha sonra aşağıdaki kodları elcoz.sqf de uyarla :

Karakter kontrolünün ve animasyonlarınının açılması : soldierOne enableAI "Anim"

Karakter animasyonunu sıfırlamak için veya normal hareketlerine geçiş için (not bu kodu eğer gerekirse kullan yani eğer yukardaki enableai yaptın ve hareketleri hala sabit kalırsa switchmove veya playmove kodları ile herhangi bir animasyon kodunu animasyonu tazelemek için kullanıyoruz) : soldierOne switchMove "Stand" 

Extra -> Bazı örnek animasyonlar, bunlar switchmove veya playmove ile kullanılır gerekirse bakarsın :
https://community.bistudio.com/wiki/Armed_Assault:_Moves_List

Sen bunları bir dene olmazsa yazarsın Özgürde kodlar var o  bi ilgilenir mevcut kodları yazar

Çevrimdışı ozgurr34

  • Turkish Mod Team Yönetici
  • Takipçi Üye
  • *****
  • İleti: 214
  • Web Development - Mission Editor
Ynt: Esir Askerler
« Yanıtla #6 : Mayıs 12, 2014, 01:01:17 ÖS »
teslim olma animasyonunu sağolsun, Gokhan isimli ekip arkadaşınız göstermişti.

benim sorunum esir alınmış askerin arkasına geçince elini çöz gibi bir seçenek çıkıyordu, bunu hangi kod ile sağlandığını çözemedim

Gökhan ana hatlarıyla yazmış konuyu, kodları akşam eve geçince buraya koyarım eğer yapamazsan örnek bir görev yaparım açık bir şekilde buraya koyarım ordan kopyala yapıştır yaparsın.

Çevrimdışı Mirza-

  • Sıradan Üye
  • **
  • İleti: 58
  • Benim bilgim dahilinde olan her şey, izne tabidir.
    • Kartal Ekibi
Ynt: Esir Askerler
« Yanıtla #7 : Mayıs 12, 2014, 01:29:22 ÖS »
Vallaha zahmet olmayacaksa çok iyi olur, kafam hepten karıştı sayılır : ))
şunu direk editöre koysalarmış ya milleti uğraştırıyorlar, waypoint ile yok et görevi varsa arama kurtarma da olmalı mantıken.

ufak bir açıklama yapayım bazı arkadaşlar videolardan öğren diyor çünkü, şimdi videoyu izliyorum adamın yaptıklarını uygulamaya geçeceğim ama böyle öğrenilmiyor adam g2k1 "here"
yazıyor mesela çözmek için haritayı didik didik arıyorum g2k1 isimli hiçbir nesne yok
( benim amacım g2k1'i değil esirleri aramak olmalı :D maalesef ki kod'a dayalı olunca birde bunları aramakla uğraşıyoruz bu nedenle kusurumuza bakmayın eğer zahmet veriyorsak),
bunun anlamı ne önce bunu bilmek gerekiyor niye g2k1 diye sorgulayınca beyin, hepten karışıyor görev



Çevrimdışı ozgurr34

  • Turkish Mod Team Yönetici
  • Takipçi Üye
  • *****
  • İleti: 214
  • Web Development - Mission Editor
Ynt: Esir Askerler
« Yanıtla #8 : Mayıs 12, 2014, 11:04:08 ÖS »
Öncelikle rehine olacak kişinin init kısmına aşağıdaki komutları ekle:

Kod: [Seç]
removeallweapons this; this setcaptive true; this disableai "MOVE"; this setbehaviour "CARELESS"; this addAction ["Elini Coz", "elcoz.sqf"]
Daha sonra rehineden kısa bir waypoint çıkart ve onunda init kısmına aşağıdaki komutu ekle:

Kod: [Seç]
rehine switchmove "boundCaptive_loop";
Player olan unitenin init kısmınada şu komutu ekle:

Kod: [Seç]
bordobereli=group this;
Bu komuttaki amaç rehinenin sana katılması bordobereli yerine istediğin herhangi bir ismi kullanabilirsin

Daha sonra görevin olduğu klasörün içine bir metin belgesi oluştur (farklı kaydet yapıp elcoz.sqf şeklinde kayıt et) ve içine aşağıdaki komutları ekle:

Kod: [Seç]
rehine setcaptive FALSE;
rehine setbehaviour "AWARE";
{[_x] joinSilent bordobereli} forEach units rehine;
rehine enableai "MOVE";
rehine disableAI "boundCaptive_loop";

Hepsini eksiksiz yaptıktan sonra rehineyi kurtarıp senin takımına katıp onu götürebilirsin.




Çevrimdışı Mirza-

  • Sıradan Üye
  • **
  • İleti: 58
  • Benim bilgim dahilinde olan her şey, izne tabidir.
    • Kartal Ekibi
Ynt: Esir Askerler
« Yanıtla #9 : Mayıs 12, 2014, 11:30:45 ÖS »
yardımlarınız için ikinizede çok teşekkür ederim, malumunuz teşekkür et butonu olmadığı için post ile dile getirdim.



Çevrimdışı ozgurr34

  • Turkish Mod Team Yönetici
  • Takipçi Üye
  • *****
  • İleti: 214
  • Web Development - Mission Editor
Ynt: Esir Askerler
« Yanıtla #10 : Mayıs 13, 2014, 11:04:40 ÖÖ »
yardımlarınız için ikinizede çok teşekkür ederim, malumunuz teşekkür et butonu olmadığı için post ile dile getirdim.

Yapamadıysan, sorun yaşadıysan örnek görev yükleyebilirim.

Çevrimdışı Mirza-

  • Sıradan Üye
  • **
  • İleti: 58
  • Benim bilgim dahilinde olan her şey, izne tabidir.
    • Kartal Ekibi
Ynt: Esir Askerler
« Yanıtla #11 : Mayıs 13, 2014, 12:59:17 ÖS »
yardımlarınız için tekrardan teşekkürler.
Gayet açıklayıcı bir şekilde anlatmışsınız, uygulamakta sıkıntı çekmedim.